Olen koko aamun tehnyt rästiin jääneitä labrapäiväkirjoja ja nyt palkitsen itseni päivittämällä blogia ;)

Eli olen saanut itseäni niskasta kiinni ja onnistunut treenaamaan joka päivä koiralenkkien ohella molempien koirien kanssa jotain. Tiistaina olin ihan superenerginen ja tein molempien koirien kanssa erikseen reilun tunnin lenkit... Serin kanssa aloitin kaukokäskyillä ja ahnehdin hieman liikaa, eli aloitin liian pitkällä etäisyydellä. Olin jättänyt Serin istumaan ja maahan meni hienosti ja oikealla tekniikalla, mutta istu-käskyn jälkeen mietti muutaman sekunnin ja juoksi iloisesti mun luokse. Otettiin uudestaan lyhyellä etäisyydellä ja hyvin meni. Sen jälkeen seuraamista ja runsaasti käännöksiä ja pysähdyksiä. Otin lopuksi vielä vauhdikkaan eteenmenon lelupalkalla, hyvä lopettaa koiran lempiliikkeeseen ;) Seri oli tosi leikkisä koko lenkin ajan, liian harvoin tulee tehtyä lenkkejä koirien kanssa erikseen :(

Merrin kanssa piti treenata sivulle tuloa, mutta treenattiin sen sijaan luoksetulo liikkeen loppuosaa, eli eteen istumista. Sitä onkin treenattu sen verran paljon, että Merri tarjoaa sitä välillä itsekin muuten vain. Lisäksi treenasin istu ja maahan käskyä eri etäisyyksillä koirasta ja tässä Merri menee suorilta maahan tai istumaan ilman etenemistä (kuten tarkoituskin). Tuli treenattua myös koirien ohitusta, koska mentiin "kaupunkireittiä" asuntoalueella parhaaseen koiranulkoilutus aikaan.