Merrillä oli etsintäharjoitus. Alku meni ihan kivasti, eli liivien pukeminen sujui ilman venkoiluja ja muutenkin odotteli rauhassa lähtökäskyä, kun viivyttelin liinan ja muiden rensseleiden kanssa. Edettiin alueen ensimmäistä sivua tietä pitkin ja kohdassa, jossa aleen reuna jatkui metsän puolelle näytti musta siltä, että Merri olisi nostanut jäljen. Jäi sitten harjoituksen lopussa kysymättä, että oliko mm mennyt alueelle siitä kohtaa...

No, Merri tarkensi pitkään jotain siinä ja palasi lopulta mun luokse. Hetken olin epävarma, kun koira tuli ihan viereen, että tuliko se ilmaisemaan, mutta päädyin tulokseen, että ei... Eikä se kyllä tullutkaan. Tässävaiheessa oli vähän hässäkkää, kun Merrin liivien kulkunen tippui maastoon, mutta ystävälliset kanssaihmiset onneksi löysivät sen ;) Juomatauon jälkeen lähdettiin taas eteenpäin ja Merri sai melkein heti uudelleen hajun ja tuli aika selkeän näköisesti ilmaisemaan, mutta nyt olin taas itse epävarma, kun mun mielestä koira oli alueen ulkopuolella. No, onneksi Merri osasi uudelleen ilmaista tyhmälle ohjaajalleen maalimiehen.

Tää harjoitus kuvastaa täydellisesti mun tämänhetkistä epävarmuutta Merrin ilmaisun kanssa! Näin jälkeenpäin ajateltuna oli aivan ilmiselvää milloin Merri tuli oikeasti ilmaisemaan ja milloin muuten vain tsekkaamaan, että ollaan vielä samalla alueella, mutta keskellä noita tilanteita olen itse kamalan epävarma... Harjoitus meni siis ihan mukavasti koiran kannalta, ohjaaja kaipaa harjoitusta.