Järjestin treenit ja olin määrännyt itselleni maalimiesvuoron etsintäharjoitukseen. Piilouduttuani soitin muille, että olin eksynyt ja jäin odottelemaan porukan saapumista etsintäalueelle. Hetken maattuani alkoi kuulumaan risujen ritinää ja ihmettelin, että ei muu porukka ollut voinut vielä alueelle ehtiä... Risujen ritinä läheni ja läheni ja sitten mun kantti loppui ja oli pakko nousta katsomaan mikä siellä liikkuu. Hirvihän se! Ei ollut musta kuin n. 20-30 m päässä. Huikkasin, että hus pois ja hirvi kääntyi katsomaan mua ja kun hieman liikahdin, niin kääntyi rauhallisesti pois ja jolkotteli pois näköpiiristä. Oli varmaan viime kesän vasoja, sen verran pieni oli.

Merrillä oli helppo harjoitus, jossa kolme maalimiestä ja kaikki antoivat suoran palkan rauhallisesti syöttämällä. Tässä näkyi ainakin yhdellä maalimiehellä se, että normaalisti palkkaan Merrin itse rauhallisesti maalimiehellä (maalimies antaa koiran hotkaista namit kiposta) , eli kun tulin paikalle tuli Merri heti haistelemaan mun kädet ja palasi sitten syömään maalimiehen tarjoamia herkkuja.

Seuraavalla kerralla: Maalimiehet saavat edelleen palkata Merrin hitaasti nameja syöttämällä. Helpohko harjoitus, jossa ainakin yksi suora palkka ja yksi normaali ilmaisu.